środa, 9 listopada 2016

Edi Pingwin

Drodzy uczniowie, w związku z nadchodzącym konkursem i pytaniami dotyczącymi zakresu materiału - poniżej udostępniam listę zagadnień, które należy opanować do konkursu. 
Osoby, które chciałyby dostać teorię i ćwiczenia do danego zagadnienia proszeni są o wpisywanie tych tematów w komentarzach pod tym wpisem.


Zakres tematyczny - PINGWIN
Klasa IV szkoły podstawowej
1. Gramatyka:
  • czas Present simple i Present continous, zdania pytające, przeczące i oznajmujące,
  • zaimki osobowe (jako podmiot i dopełnienie) i przymiotniki dzierżawcze,
  • forma dzierżawcza: "saxon genitive",
  • liczba mnoga rzeczowników regularnych i nieregularnych,
  • czasownik "to be", "have got", "have", "can",
  • zaimki wskazujące "this/that; these/those",
  • konstrukcje: "there is/isn't", "there are/aren't",
  • podstawowe przyimki czasu i miejsca,
  • liczebniki główne,
  • zaimki pytające: where, who, when, what, how,
  • pytania ogólne i krótkie odpowiedzi,
  • rodzajniki: a/an.
2. Funkcje językowe i słownictwo:
  • przedmioty w życiu codziennym,
  • wiek i miejsce zamieszkania, dane personalne,
  • zwierzęta dzikie i domowe,
  • zegar, dni tygodnia; nazwy miesięcy i pór roku,
  • przedmioty niezbędne w szkole, klasa szkolna,
  • szkoła, przedmioty i przybory szkolne,
  • mój dom i mieszkanie, meble,
  • spędzanie wolnego czasu, wakacje,
  • ja i moja rodzina,
  • moje miasto i wieś, moja droga do szkoły,
  • prośba o pozwolenie; udzielenie jej i odmowa,
  • informacje o umiejętnościach,
  • kraje i narodowości,
  • praca naszych rodziców.

Klasa V szkoły podstawowej
1. Gramatyka:
  • zakres materiału dla klasy IV szkoły podstawowej,
  • rodzajnik nieokreślony "a/an" i określony "the",
  • zaimki dzierżawcze,
  • liczebniki główne i porządkowe, daty,
  • czas Past Simple,
  • some i any,
  • przysłówki częstotliwości, pozycja przysłówka w zdaniu,
  • stopniowanie przymiotników,
  • tworzenie pytań ogólnych i szczegółowych,
  • zaimki pytające: which, whose, why,
  • czasownik: must/mustn’t; have to,
  • rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
  • much, many, a lot of.
2. Funkcje językowe i słownictwo:
  • duże liczby,
  • zajęcia w wolnym czasie, hobby i zainteresowania,
  • codzienne czynności, obowiązki domowe,
  • wygląd człowieka,
  • pogoda i zjawiska atmosferyczne,
  • jedzenie i napoje, owoce i warzywa,
  • części ciała i ubrania,
  • kraje, narodowości i języki.

Klasa VI szkoły podstawowej
1. Gramatyka:
  • zakres materiału dla klasy IV, V szkoły podstawowej,
  • czas Past Continous,
  • czas Future simple i wyrażenie "going to",
  • porównanie czasów: Past simple i Past continuous,
  • nieregularna liczba mnoga rzeczowników,
  • porównania z as ...... as,
  • "some/any/no", (a) few/(a) little, a lot of, lots of,
  • czasownik "would like", "want", "need", "have to",
  • czasowniki modalne: "can; must; should, could, shall",
  • tryb rozkazujący.
2. Funkcje językowe i słownictwo:
  • wyrażanie swojego hobby i zainteresowań,
  • grzeczne prośby i propozycje,
  • praca człowieka, zawody,
  • ceny; pieniądze brytyjskie i amerykańskie, sklepy i zakupy,
  • charakterystyczne miejsca w mieście,
  • sporty, umiejętności sportowe i wydarzenia sportowe, sprzęt sportowy,
  • różne formy transportu,
  • zdolności i umiejętności,
  • podróżowanie, wakacje.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z braku miejsca na dysku muszę przeorganizować pliki, w związku z czym ten wpis ma aktualnie dostępne nagrania. 1a, 1b 2a 5d 6b 7...